دامپروری گوسفند

در این وبلاگ برخی از بهترین روش ها و تجربه های اصولی و مفید در شغل دامپروری و دامداری گوسفندی را معرفی خواهم کرد

دامپروری گوسفند

در این وبلاگ برخی از بهترین روش ها و تجربه های اصولی و مفید در شغل دامپروری و دامداری گوسفندی را معرفی خواهم کرد

  • ۰
  • ۰

گوسفند چیست ؟

تصور می شود که گوسفندان اهلی از اروپای مرکزی و آسیا سرچشمه گرفته اند. امروزه حداقل 1 میلیارد گوسفند در کره زمین وجود دارد که گوسفند های تجاری تجاری بیشتر در نیوزلند ، استرالیا ، بخش هایی از آمریکای شمالی و انگلستان یافت می شوند.
گوسفند پستانداران گیاهخوار متوسط ​​هستند که بر روی چمن و انواع توت ها چرمی می گذارند. گوسفندها عمدتاً برای گوشت و پشم آنها کشیده می شوند ، اما گوسفند نیز گاه به دلیل شیر آنها پرورش می یابد.

در انگلیس در سال 2001 شیوع ویروس پا و دهان رخ داد به این معنی که باید هزاران گوسفند ذبح شوند. جمعیت گوسفند انگلیسی بار دیگر در حال افزایش است و امروز بیش از 35 میلیون گوسفند در حومه انگلیس زندگی می کنند.
در سراسر جهان نزدیک به 1300 گونه مختلف گوسفند وجود دارد 

گوسفندان از نزدیک به بز مربوط می شوند و گرچه از نظر شباهت بسیار زیادی دارند ، گوسفند و بز دو گونه جدا از حیوان هستند به همین دلیل هر فرزندی که یک گوسفند و یک زوج بز تولید می کنند نابارور باشد بنابراین هیبریدهای گوسفند و بز بسیار نادر هستند.

گوسفندهای وحشی بزرگتر از گوسفندهای تجارتی تجاری یا گوسفندهای خانگی هستند و یک گونه از گوسفندهای وحشی تقریباً 4 فوت بلندتر است و گوسفندهای وحشی را یک پا کامل بلندتر از متوسط ​​گوسفندان خانگی می دانند. گوسفندهای وحشی نیز شاخهای بسیار طولانی تری دارند که از آنها برای دفاع از خود استفاده می کنند و گوسفندهای وحشی نیز کوهنوردان بزرگ کوهستانی هستند


گوسفندان به دلیل رژیم غذایی گیاهی ، دارای سیستم گوارشی پیچیده ای هستند که از چهار اتاق ساخته شده است و به گوسفندان اجازه می دهد سلولز را از ساقه ، برگ و شاخ و برگ بذرها در کربوهیدراتهای ساده تری قرار گیرند. دستگاه گوارش گوسفند شبیه سایر حیواناتی است که رژیم غذایی گیاهی مانند بز ، گوزن و گاو دارند.

گوسفند طعمه هدف بسیاری از حیوانات گوشتخوار بزرگ مانند سگ ، گرگ و گربه وحشی است. به منظور تلاش برای محافظت از خود ، گوسفند در گله نزدیک به هم هستند تا کشتن یک گوسفند تنها و مظنون برای شکارچیان سخت تر شود. در مناطقی که گوسفندان هیچ شکارچی طبیعی ندارند ، گوسفندان مشخص می شوند که ویژگیهای گله را به شدت نشان نمی دهند.

بیشتر گونه های گوسفند فقط یک بار در سال پرورش می یابد. مانند سایر حیوانات گله ، تعدادی میش (گوسفند ماده) فقط با یک قوچ (گوسفند نر) جفت می شوند. گوسفندان در بهار تمایل دارند که بره های خود را به دنیا آورند به طوری که بره ها مدت زمانی طولانی برای رشد دارند که قبل از سرمازدگی در زمستان قرار بگیرد. گوسفندان ماده تمایل به تولد یک بره و گاه دوقلو دارند.

گوسفندان نقش مهمی در اقتصاد کشاورزی در سراسر جهان دارند. گوسفند ها اولین حیواناتی بودند که توسط انسان اهلی شده اند و گوسفندان هنوز هم در تولید هر دو پشم برای گرم نگه داشتن ما و گوشت برای تغذیه ما از اهمیت حیاتی برخوردار هستند.

  • ۹۹/۰۲/۰۶
  • حسن شاهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی