دامپروری گوسفند

در این وبلاگ برخی از بهترین روش ها و تجربه های اصولی و مفید در شغل دامپروری و دامداری گوسفندی را معرفی خواهم کرد

دامپروری گوسفند

در این وبلاگ برخی از بهترین روش ها و تجربه های اصولی و مفید در شغل دامپروری و دامداری گوسفندی را معرفی خواهم کرد

  • ۰
  • ۰

عادات طبیعی پرورش گوسفند

سن بلوغ. میش ها بسته به نوع نژاد ، تغذیه و تاریخ تولد به طور معمول در 5 تا 12 ماهگی به بلوغ می رسند.


دوره بی حد و حصر (عدم تحرک تولید مثل). این دوره زمانی است که میش ها معمولاً فحلی (گرما) را نشان نمی دهند. سه نوع ماده بی حس کننده در میش مشاهده می شود: فصلی (تحت تأثیر طول روز) ، شیردهی (تحت تأثیر محرک مکیدن بره ها) و بعد از زایمان.

طول بین فحلی یا دوره گرما. چرخه طبیعی برای میش ها تقریباً 17 روز بین دوره های گرما است. با این حال ، می تواند از 14 تا 19 روز متغیر باشد.

مدت زمان فحلی یا دوره گرما. دوره گرما معمولاً 30 تا 35 ساعت طول می کشد و دامنه آن بین 20 تا 42 ساعت است. تخمک گذاری در اواخر دوره رخ می دهد.

دوره بارداری. دوره حاملگی طبیعی میشها تقریباً 147 روز است و از 144 تا 152 روز متغیر است. نژادهای پشم متوسط ​​و نژادهای گوشتی معمولاً دوره بارداری کوتاه تری نسبت به نژادهای پشم ریز دارند. درجه حرارت بالا و سطح بالای تغذیه ممکن است دوره بارداری را دو یا سه روز کوتاه کند. میش هایی که به قوچ های پشمی صورت سفید و سفید پرورش یافته اند ، ممکن است دوره حاملگی کمی طولانی تر از دوره هایی که برای قوچ های گوشتی به رنگ سیاه تولید می شوند ، داشته باشند.

بره های میش پرورش داده می شود. گوسفندهای بره ای که به عنوان سالیان پرنده و بره پرورش می یابند ، عموماً نسبت به میشهایی که اولین بره آنها به عنوان 2 سال سن تولید می کند ، دارای طول عمر بیشتری هستند. از آنجا که شروع بلوغ تا حد زیادی به وزن بدن بستگی دارد ، باید بره های میش به میزان کافی تغذیه شوند تا حداقل به دو سوم وزن بالغ قبل از پرورش برسد. همچنین بره هایی که در زمستان یا اوایل بهار به دنیا می آیند بیشتر از سال اول نسبت به بره هایی که بعدا متولد می شوند ، گرما دارند. میش هایی که گوسفند را از سال میش های بالغ گوسفند جدا می کنند و آنها را مدیریت و تغذیه کنید تا میش های یکساله به حداکثر اندازه بالقوه خود رشد کنند.

بره ها و سالخورده های عید معمولاً پرورش دهنده های خجالتی هستند. برای بهترین نتیجه ، آنها را جدا از میش های قدیمی تر پرورش دهید. در بعضی موارد ، ممکن است بهتر است از قوچهای نژادهای کوچکتر روی میشهای جوان استفاده شود تا احتمال بروز مشکلات بره زدن به حداقل برسد.

  • ۹۹/۰۴/۰۱
  • حسن شاهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی